Wie ben ik?

Door Diederik Breijer. Onlangs vroeg iemand mij wat ik van andere mediabureaus vond. Om eerlijk te zijn, ik had er moeite mee het juiste antwoord te geven. De ‘iedereen is slecht behalve wij’ schoot door mijn hoofd, want een beter onderbouwd en intelligent antwoord vond ik moeilijk.

Ik worstelde. Niet alleen omdat het mijn concurrenten betrof en of dit mijn perceptie en objectiviteit zou remmen, maar belangrijker, omdat een antwoord ansich al twijfelachtig zou zijn. Ik kan namelijk onmogelijk een echte goede mening over hen hebben.

Natuurlijk, we hebben onderzoeksbureau RECMA die een poging doet om mediabureaus te beoordelen over de rug van een groeiende aantal parameters, maar dit is uiteindelijk toch veelal gebaseerd op new business wins en dus groei. Hier is in beginsel niets mis mee, want dit geeft wel een aardig beeld van de vitaliteit, kracht of momentum van een bureau, maar toch.  

Daar waar RECMA dus eigenlijk onze ‘competitie-fitheid’ meet, vertelt het me niets over wie ze nou echt zijn, hoe hun cultuur strategisch relevant is, de manier waarop zij mensen vinden, aannemen, koesteren en ontwikkelen. Of hoe zij dit alles laten samensmelten tot een geïntegreerde, innovatieve en samenwerkende organisatie. Of niet… lees verder

Posted on January 30, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top