Wat zeg je?! Hans Anders en The Voice Senior?

 

Wat zeg je?! Hans Anders en The Voice Senior?

 

Bij Initiative zijn we druk bezig met een fantastische samenwerking tussen Hans Anders en The Voice Senior; een 65+ spin-off van de zeer succesvolle (internationale) talentenjacht.

 

Hans Anders is natuurlijk heel bekend als opticiën en de uitdaging die ze bij ons neerlegden was dan ook te helpen om juist hun bekendheid als audiciën te vergroten. Dit wilden ze onderscheidend doen omdat de concurrentie gehoorverlies vooral vaak ‘medisch’ benadert.

 

Centraal in onze aanpak staan de grootste barrières die mensen ervaren: het feit dat men zich er niet van bewust is dat ze aan gehoorverlies lijden en áls ze zich er al van bewust zijn, dat de stap naar een audicien nog erg groot is. Daarbovenop komt nog eens dat mensen niet beseffen dat ze behoorlijk aan levenskwaliteit hebben ingeboet. Ze kunnen gesprekken minder goed volgen en vooral muziek klinkt vaak minder ‘diep’.

Daarom hebben we de campagne “Hoor wat je mist” voor de audiciens van Hans Anders ontwikkeld. Onderdeel daarvan is om samen met The Voice Senior inzichtelijk te maken hoe groot het verschil in gehoor is voor en ná het dragen van een hoortoestel. We laten de kijkers van The Voice Senior horen wat mensen met gehoorverlies hoorden op basis van hun daadwerkelijke audiogram. Een technisch hoogstandje ☺ En we laten de mensen met gehoorverlies juist horen hoe zij muziek vroeger hoorden. Dat heeft behoorlijk wat impact! Om deze levensverandering ook voor anderen toegankelijker te maken hebben we een laagdrempelige hoortest ontwikkeld die we in program gebruiken en die ook online te doen is. Ook daar moesten de nodige technische barrières worden overwonnen. Zo kan een online gehoortest natuurlijk niet persoonlijk worden gecalibreerd op de degene die de test ondergaat en moest er dus een manier worden gevonden om tóch uitspraken te kunnen doen over iemands gehoor. Hoe we dat gedaan hebben?

Test ‘m zelf!

 

Dit geweldige concept rondom gehoorverlies is doorvertaald naar twee in programme momenten, billboards, promo’s, sociale media en eigen middelen, zoals de 50+ beurs en natuurlijk de Hans Anders winkels. Kortom: alles sluit fantastisch op elkaar aan: propositie, doelstelling, content en de kanalen die zijn ingezet.

Daar zijn we trots op!

 

 

 

Posted on October 8, 2018 in Blog

Share the Story

Back to Top