Verrassend: Nederlandse zakenmensen zeer actief op Google+


Verrassend: Nederlandse zakenmensen zeer actief op Google+

Google+

 

Google+ is onder Nederlandse zakenmensen populairder dan Twitter, al blijft LinkedIn nog steeds het winnende sociale netwerk.

 

Google zou zijn sociale netwerk Google+ op een lager pitje hebben gezet, maar Nederlandse zakenmensen lijken er nog steeds flink wat tijd te besteden, zo blijkt uit onderzoek van Mediabrands Marketing Sciences (researchafdeling van Initiative, UM en BPN), in opdracht van Management Team. Zo blijkt dat bijna een kwart (23,4 procent) van de zakenmensen minstens één keer per dag gebruikmaakt van Google+. LinkedIn is nog steeds het winnende sociale netwerk in de zakenwereld: 37,2 procent van de zakenlui komt er iedere dag. Berichten-app Whatsapp is de online toepassing die het vaakst wordt gebruikt.

 

Het online gedrag van Nederlandse zakenmensen wijkt flink af van het gemiddelde gedrag in Nederland. Zo is Facebook onder consumenten veruit het populairste netwerk (52,9% checkt het elke dag) en is LinkedIn onder deze groep maar een kleine speler (4,6% checkt het netwerk elke dag). Verrassend is dat Whatsapp door zakenmensen meer wordt gebruikt dan door de gemiddelde groep met consumenten: 54,7% versus 45,8% gebruikt de berichten-app minstens een keer per dag.

LinkedIn-Business

 

 

 

Posted on August 31, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top