V&D kiest Spring Creek en Initiative als haar Social Media partners

Warenhuis V&D heeft na een pitch Initiative en het social media bureau Spring Creek uitgekozen voor het verder ontwikkelen en uitvoeren van haar social media strategie. Spring Creek maakt – net als Initiative – deel uit van Mediabrands Nederlanden is voor het V&D-account verantwoordelijk voor de sociale strategie en community management.

Initiative is sinds 2008 werkzaam als media-adviesbureau voor V&D. Met een uitbreiding van de samenwerking door Spring Creek, wordt gestreefd naar een verdere optimalisatie en integratie van alle media en communicatiekanalen van V&D.

Patrick van der Borden, Head of Marketing V&D: “Initiative heeft de afgelopen jaren bewezen een juiste invulling te kunnen geven aan onze behoefte rondom media advies. Met deze uitbreiding van onze samenwerking zetten we de goede samenwerking voort en verwachten we maximale synergie tussen de verschillende kanalen die Initiative nu voor ons beheert.”

Léonie Koning, Managing Director Initiative: “In 2012 zijn we als groep gestart met de gesprekken over de positionering van V&D in social media en hoe deze activiteiten meer geïntegreerd kunnen worden in de overall marketing- & communicatie-strategie. Dat heeft nu dus geleid tot een nog hechtere partnership met V&D; een ideale uitgangspositie om dit mooie merk verder te laten groeien.”

Raymond de Coninck, Head of Spring Creek: “Een merk moet toegevoegde waarde hebben, wil zij een rol spelen binnen de sociale belevingswereld van consumenten. Zo moet community management bijvoorbeeld meer zijn dan alleen platte dialoog en een paar leuke plaatjes. Op dit moment zijn we daarom druk bezig met een meer creatieve benadering van dit proces; een prachtige klus voor een prachtige klant!”

Mediabrands Nederland – de holding company van de bureaus Initiative, Universal Media (UM) en BPN – heeft begin dit jaar een volgende stap gezet in de ontwikkeling van haar digitale profiel.  Om de klanten van haar bureaus optimaal te kunnen servicen, is alle kennis op het gebied van social media marketing & care gebundeld in één nieuwe entiteit: Spring Creek. Spring Creek biedt zowel strategisch advies als operationeel community management aan en wordt geleid door Raymond de Coninck. Voorheen was Raymond o.a. verantwoordelijk voor Social Media binnen de 11 Europese vestigingen van UPC en werkzaam bij Tribal DDB Amsterdam.

www.springcreek.nl

 

Posted on May 23, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top