Momentum

De laatste bladeren worden op dit moment van de bomen geblazen, de natuur wordt kaal en de dagen zijn korter. Tijd voor reflectie.

In alle bescheidenheid kan ik stellen dat Initiative een topjaar heeft gehad.

Het onafhankelijke instituut RECMA vat dit prachtig samen in haar Qualitative Evaluation Netherlands rapport waarin wij recent uitgeroepen zijn tot high profile agency. De ranking in dit kwalitatieve rapport is gebaseerd op het sterke klantprofiel van Initiative, de succesvolle pitch-resultaten, de investeringen in diverse specialistische digitale diensten (zoals RTB, social, mobile) én momentum. Ook het eerder verschenen Overall Activity Billings rapport, wat is gebaseerd op mediavolume,  laat zien dat Initiative door substantiële groei naar een top 3 positie is gestegen.

Het momentum zie ik terug in de nieuwe klanten die wij na diverse pitches mochten verwelkomen dit jaar, bijvoorbeeld Viacom, Malaysia Airlines, Amazon, Triumph, HAK, maar ook alle social media-activiteiten voor V&D. Ons sterke klantprofiel is verder verstevigd, omdat Initiative dit jaar een aantal klantrelaties heeft kunnen continueren. Ik denk dan vol trots aan het winnen van de pitches voor Burger King en A.S. Watson (Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL). Ook in het werk wat wij leveren voor onze klanten ervaar ik momentum: dat is namelijk steeds vaker spraakmakend en verrassend. Breder dan media alleen, met unieke eigen concepten, activaties en creatief werk. Zoals bijvoorbeeld de activatie voor NS Hispeed en de media primeur voor NS business card, maar ook mooi werk voor Spadel, PLUS en Rabobank.

Een ander voorbeeld van momentum: onlangs werd bekend dat ik als nieuwkomer ben binnengekomen op plek 54 in DeMedia100. De lijst van meest invloedrijke mensen die het mediavak een gezicht geven, gepubliceerd in MarketingTribune van 3 december. Dan is er altijd de discussie over de zin en onzin van dit soort lijstjes… Als je er niet op staat (of bang bent dat je er niet opstaat) dan roep je heel hard dat het onzin is. Logisch. Als je wel op zo’n lijstje staat en dan ook nog binnen de top 5 van mediabureaudirecteuren in Nederland, dan lijkt het ineens stiekem toch heel zinvol. Hoe dan ook, het is een mooi voorbeeld van het momentum dat Initiative dit jaar op meerdere fronten heeft geclaimd.

Waarom is deze aanpak zo succesvol dat we tegen de stroom in blijven groeien?

Omdat we keuzes durven te maken: ik geloof sterk in de filosofie Simplicity is the ultimate sophistication. Initiative maakt hiermee complexe keuzes eenvoudig. En dat werkt.

Fijne feestdagen en ik wens iedereen een heel goed 2014 met lef!

 

Léonie Koning,

Managing Director Initiative

Posted on December 4, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top