SponsorMonitor: 50 grootste sponsors betalen 261 miljoen euro in 2011

De 50 grootste sponsors in Nederland geven in 2011 261 miljoen euro uit aan sponsorrechten. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de SponsorMonitor 2012 die vandaag (12 maart) wordt gepresenteerd bij de Infostrada Sports Group in Nieuwegein. Het bedrag ligt wel 14 miljoen euro, ongeveer 5%, lager dan bij de editie over 2010. Rabobank staat op de eerste plaats met een sponsorbudget van 50 miljoen euro, gevolgd door Nike met 16 miljoen euro en AEGON met 13,5 miljoen euro.

De monitor telt acht nieuwe sponsors, waaronder PLUS Supermarkten, Freo, Burger King en Simpel. Om een plaats bij de 50 grootste sponsors te hebben is een sponsorbudget van 1,4 miljoen euro nodig. Het eerste exemplaar van de SponsorMonitor wordt vandaag (12 maart) uitgereikt aan Rabobank, als grootste sponsor van Nederland, en aan Philip Hennemann, CEO van Infostrada Sports Group.

De SponsorMonitor 2012 is een gezamenlijke uitgave van Respons en SponsorMaps in samenwerking met het tijdschrift SponsorTribune. De SponsorMonitor bestaat uit de vijftig merken die in 2011 de meeste euro’s hebben uitgegeven aan sponsorrechten in Nederland. De monitor geeft per merk een uitgebreid profiel van de sponsor, een overzicht van zijn grootste sponsorcontracten met de geschatte waarde en de looptijd. Daarnaast is in de monitor een analyse van het afgelopen sponsorjaar te vinden, een overzicht van de afgesloten sponsorcontracten, een benchmark met een blik van sponsors op de toekomst van sponsoring en een vergelijking met internationale sponsorbudgetten. Daarmee is de SponsorMonitor met recht dè Monitor op het gebied van sponsoring in Nederland.

De SponsorMonitor 2012 kost € 350 en is te bestellen via een mail aan sponsormonitor@respons.nl.

Ranglijst 50 grootste sponsors

www.respons.nl   

Posted on April 17, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top