Spa & Initiative: NL Nature by Phone

Spa & Initiative: NL Nature by Phone

SPA-NL-Nature-by-phone

De natuur is een onuitputtelijke bron van inspiratie. Onder het motto ‘De natuur is mijn bron’ wil Spa de consument laten inspireren door de natuur.

In samenwerking met Spa heeft Initiative daarom een digitale activatie ontwikkeld onder de naam NL Nature by Phone. Hierin riep Spa de consument op extra aandacht te schenken aan de natuur in Nederland om zo te laten zien hoe mooi die eigenlijk is.

Inspiratie uit de natuur

Spa Mineraalwater is afkomstig uit een schitterend beschermd natuurgebied in ‘De Venen’ in de Belgische Ardennen. Al zo’n 125 jaar zet Spa zich in voor de bescherming van dit natuurgebied en haar bronnen. Kortom natuur zit in het DNA van Spa. De inspiratie die de natuur biedt, wil Spa graag delen met de consument. Daarom wordt iedereen die openstaat voor de schoonheid van de natuur opgeroepen om met de smartphone natuurfoto’s te maken en deze online te delen met Spa. De invulling is geheel vrij, van een simpele bloem tot een ultiem vergezicht en al het mooie van de Nederlandse natuur daartussenin.

Op de landkaart

Voor deze online activatie is een samenwerking aangegaan met instagramfotograaf Eelco Roos (400.000 volgers). Binnen NL Nature by Phone is Eelco ingezet als autoriteit op het gebied van fotografie met een smartphone. Middels twee korte tips & tricks video’s met Eelco Roos in de hoofdrol werd de consument geïnspireerd en uitgedaagd om mee te doen.

Deelnemers konden hun eigen foto van de Nederlandse natuur uploaden via de Facebook app. Binnen de app kon men ook foto’s van anderen bekijken via een actuele top 10 en een interactieve landkaart. Uit de finale top 10 die door het publiek is samengesteld werd één winnaar gekozen door Eelco Roos en die won een weekendtrip naar Spa in de Belgische Ardennen.

Nederland houdt van de natuur

De activatiecampagne werd vanaf minuut 1 positief opgepakt. In totaal trok de Facebook app meer dan 3.000 unieke bezoekers, werden er meer dan 350 foto’s geüpload en daar werd ruim 3.300 keer op gestemd.

Posted on August 31, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top