Ruud Hendriks: “Print blijft een moeizaam verhaal”

Ruud Hendriks is media-ondernemer, spreker, columnist, radiopresentator, commissaris en mede-oprichter van Startupbootcamp.

Hoe verwacht je dat de advertentiemarkt zich in 2014 zal ontwikkelen?

"De economie trekt wat aan en dus ook de advertentiemarkt. Het eerste effect daarvan verwacht ik pas in het vierde kwartaal. Online blijft ook in 2014 daarvan als eerste profiteren. Print blijft een moeizaam verhaal. Radio en tv mogen blij zijn met elke minieme vorm van groei."

Wat zal het uitkomst zijn van de grote reorganisaties bij grote spelers als Sanoma, TMG, Wegener…

"Dat hangt ervan afhoe sterk de nieuwe ceo's van deze bedrijven zijn. Bij deze drie bedrijven woeden veldslagen in boardrooms en tussen aandeelhouders. Je moet een zeer sterke persoonlijkheid hebben om die te overleven. Ik prijs me gelukkig nooit meer in dergelijke sferen te hoeven verkeren."

Welke trends in media zie je?

"Niet content maar de consument is king. Die bepaalt waar en wanneer hij media gebruikt. Ik voorzie een sterke stijging van on-demand. Liniaire tv wordt sneller dan gedacht een medium voor bejaarden net als de krant."

Wat is de toekomst van online televisie?

"Die is heel groot. Kabel wordt uiteindelijk ip-based en daarmee de facto elke vorm van tv. De scheiding tussen kabel-tv en online is gedoemd te verdwijnen. De groei van YouTube en Netflix wordt onstuimig maar ik geniet vooral van niche-media als Fast Moving Targets en 7 Ditches."

www.ruudhendriks.tv

www.twitter.com/ruudhendrikstv

 

Bron: NederlandsMediaNieuws.nl

Posted on December 19, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top