Radio Advies Bureau introduceert Appsinthe

Met Appsinthe, een handige tool voor reclamemakers die willen inhaken op de actualiteit, introduceert RAB een unieke functionaliteit waarmee de creativiteit van radioreclame in de spotlights wordt gezet. De makers en de adverteerders kunnen via een inhaak radiocommercial gratis zendtijd krijgen op alle belangrijke Nederlandse radiozenders met uitzending op hetzelfde tijdstip.

Appsinthe is een online tool én een mobiele applicatie. Reclamemakers vinden er alle relevante informatie over iedere specifieke datum: wat was er in het nieuws, wat was de nr1-hit, wie zag het levenslicht op die bijzondere dag, en meer. Alles om de reclameboodschap te verpakken met aandacht en impact.

Om de tool op een spraakmakende manier te lanceren schrijft RAB een creatieve wedstrijd uit onder reclamecreatieven. Daarmee kunnen bureaus iedere week gratis radioreclamezendtijd winnen voor adverteerders. Criterium voor de Inhaker van de Week is de relevantie met de actualiteit rondom een datum, inspiratiebron is Appsinthe. De actie start vandaag en de eerste inhaker wordt uitgezonden op 12 april.

Alle aangesloten RAB radiozenders doen mee en zenden de actuele commercial geheel gratis uit. Uitzendtijdstip is elke donderdagmorgen rond het nieuws van 09:00 uur,  daarmee wordt een roadblock gecreëerd met een bereik van ruim vier miljoen luisteraars. De productie van de commercial wordt ook door RAB georganiseerd en gefinancierd.

De actie wordt breed aangekondigd met 1.000 flessen Absint die worden verspreid onder reclamebureaus. Daarnaast wordt outdoor, print en online ingezet. 

Arian Buurman voorzitter van RAB. Met deze campagne willen we de creativiteit van radioreclame stimuleren, er is nog wat te winnen. Als je vindt dat creativiteit beter kan en als je vindt dat radio in een eerder stadium als mediumtype zou moeten worden overwogen, dan moet je iets doen. We willen we de bureaus en adverteerders graag faciliteren .”

www.rab.fm 

Posted on April 17, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top