NS International

Omschrijving

NS International wil de trein neer zetten als volwaardig reismiddel voor zakelijke reizigers.

Inzicht

Feit is dat veel zakenreizen binnen Europa met het vliegtuig worden gemaakt. We weten ook dat er daarbij steeds meer op de kosten wordt gelet, waardoor die vluchten vaak bij budget-vliegmaatschappijen worden geboekt (Industry Surveys Airlines, S&P). Gevolg is dat de zakelijke reiziger regelmatiger in aanraking komt met de ongemakken van vliegen: lang van te voren inchecken, vertragingen en oncomfortabele werkplekken. En dát is de kans om de trein als alternatief neer te zetten, want dat zijn voor zakelijke reizigers juist de redenen om voor de trein te kiezen (bron: onderzoek NSI).

Logische keuze dus om het vliegveld als campagneplek te kiezen voor NS International. Maar niet met een generieke uiting waar in algemene zin iets wordt gezegd over de voordelen van treinreizen. We wilden dynamisch inspelen op plekken en momenten die irritatie wekken bij vliegtuigpassagiers en daar direct de voordelen van de trein tegenover stellen om zo de overweging voor zakelijk reizen met de trein te verhogen.

Oplossing

Dat betekende dat we specifieke uitingen lanceerden op specifieke plekken op het vliegveld én de uitingen aanpasten op basis van gebeurtenissen die op dát moment plaatsvonden.
Als we op basis van real time vluchtgegevens, wisten dat het druk was op het vliegveld, toonden we bij krappe locaties een boodschap over de ruime werkplek die je in de trein tot je beschikking hebt. In de vertrekhal toonden we op basis van actuele vluchtgegevens uitingen die inspeelden op vertragingen. En in de boarding area lieten we – alleen tijdens de drukke boardingmomenten – zien dat je in de trein zonder oponthoud kunt instappen.

Kortom, de hele customer journey van de zakelijke reiziger op het vliegveld werd op die manier afgedekt met relevante en actuele boodschappen.

Details

Tags:

Back to Top