Case van de Maand: NS Hispeed koppelt Twitter aan de trein voor duurzaamheid

In onze vorige nieuwsbrief beloofden we u op de hoogte te houden over de activiteiten van NS Hispeed op het gebied van duurzaamheid onder het thema “Iedereen Wint”.

Welnu, die belofte lossen we in deze nieuwsbrief meteen in, want op donderdag 10 oktober jl. – de Dag van de Duurzaamheid – hebben wij samen met NS een nieuw initiatief ontplooid. Deze dag was ideaal om aandacht te vragenvoor duurzaam reizen. Wat veel mensen namelijk niet weten: als je internationaal reist met de trein ben je tot 7 keer duurzamer bezig dan met het vliegtuig! Om dit onder de aandacht te brengen lanceerde NS Hispeed een ludieke actie.

En waar kun je dat beter doen dan op Schiphol Plaza? Want met met meer dan 700.000 passanten per dag en natuurlijk een directe link met vliegreizen is dat de perfecte locatie. Midden op het Plaza werd op een maquette van 25m2 het miniatuur-Europa van NS Hispeed nagebouwd, zoals we het kennen uit de NS Hispeed communicatie. In deze miniatuurwereld reed uiteraard een NS Hispeed trein. Tenminste… als reizigers op Schiphol en mensen in het land de trein lieten rijden!

 

Dat kon via Twitter en de hashtag #groenbezig. Voor elke tweet voorzien van #groenbezig reed de trein het aantal getweette karakters in meters over de maquette. Aan het eind van de Dag van de Duurzaamheid werden de sociaal verreden #groenbezig meters opgeteld. En dat was niet mis: omgerekend was de miniatuurtrein tot aan Keulen gekomen! Zo maakte NS Hispeed comfortabel groen reizen deze dag ludiek en sociaal!

Met de door Initiative bedachte actie vraagt NS Hispeed aandacht voor duurzaam vervoer. De actie is een onderdeel van een langlopende campagne om de duurzaamheid van reizen per trein onder de aandacht van reizigers te brengen. Reizigers die kiezen voor de trein in plaats van de auto of het vliegtuig besparen CO2-uitstoot. En daar heeft iedereen iets aan.  Iedereen wint!

 

Posted on October 17, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top