Nieuwe IAB advertentie formaten helpen online branding campagnes

Het IAB in Amerika heeft in 2011 met hulp van haar leden zes standaardformaten voor campagnes met een branding doelstelling geïntroduceerd. Deze formaten dragen de naam Rising Stars en vertegenwoordigen de PortraitAd, Filmstrip, Billboard, Sidekick, Slider en PushdownAd. Deze grotere, interactieve uitingen zijn vooral gericht op merkadverteerders die meer emotie in hun uitingen willen kunnen verwerken. De advertentieformaten worden nu in Amerika uitgerold.

Ook in Nederland is er behoefte aan impactvolle formaten. Zo hebben we in 2011 een 20 procent groei van het aandeel Layer-campagnes in vergelijking met het jaar daarvoor, een percentage dat nog steeds groeit. En niet geheel onterecht, zo schrijft IAB Bestuurslid Tjeerd Kooij afgelopen maand in een artikel op Marketingfacts. ‘Deze formaten zijn unieker, vallen meer op en bieden meer ruimte voor creativiteit. Bovendien, als we dan toch naar de klikratio willen blijven kijken, deze ligt, zo blijkt uit onze ervaring, gemiddeld 10 keer zo hoog vergeleken met standaard Display uitingen. De nieuwe IAB formaten uit USA sluiten daarmee goed aan bij een deze groeiende behoefte van adverteerders en hun bureaus. De formaten zijn exclusiever en hebben een hogere reclame-impact. Ideaal dus om in te zetten voor online branding campagnes en wij bieden de formaten daarom ook al voor de Nederlandse markt’, aldus Kooij.

Klik hier om de nieuwe formaten te bekijken

www.iab.nl

Posted on January 10, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top