NIEUW: Invoer-extensies in Google AdWords

Google AdWords-extensies zijn extra toevoegingen aan de standaard Google AdWords-advertentie die voor meer relevantie kunnen zorgen wanneer op algemene zoektermen wordt gezocht. Door meerdere klikbare onderdelen toe te voegen aan de standaard advertentietekst kan de zoeker makkelijk geholpen worden in zijn zoektocht.

Bekende vormen van Google AdWords-Extensies zijn:

Locatie-extensies ; een directe link naar Google maps, waardoor het makkelijk wordt om bijvoorbeeld naar de dichtstbijzijnde winkel te verwijzen.

Sitelink-extensies:  extra links die in de AdWords advertentie om meer relevantie te genereren.

Verkopersbeoordelingen; om aan te geven wat andere gebruikers van deze adverteerder vinden.

Oproep-extensies(voor op mobiel): om direct telefonisch verbonden te worden met de adverterende partij.

De nieuwste béta feature is de ‘Invoer extensie’.  Dit is de mogelijkheid om aan een Google AdWords advertentie een invoerveld toe te voegen. 

Wanneer is dit handig?

Deze mogelijkheid om een invulveld toe te voegen aan de Google AdWords advertenties kan op verschillende manieren gebruikt worden.  Bijvoorbeeld als zoekfunctie voor een webshop; de gebruiker wordt dan direct doorgestuurd naar de zoekresultaten binnen de webshop. Ook kan deze nieuwe functie gebruikt worden voor een directe nieuwsbriefinschrijving of het maken van ‘bel mij terug’ afspraak.

Geen extra kosten

Net als bij de andere Google AdWords-extensies zijn er geen extra kosten verbonden aan de inzet van een invoerextensie. Net als bij de inzet van standaard Google AdWords advertentie betaalt een adverteerder voor iedere klik welke naar de website leidt, ook als deze klikken plaatsvinden op extra links in de Google AdWords-advertentie.

Posted on December 2, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top