Mediabrands introduceert conversie-attributie tool Ad-tribute

Mediabrands introduceert conversie-attributie tool Ad-tribute

Een veelbesproken onderwerp in de online marketing industrie is conversie-attributie (CA). Normaal gesproken wordt de conversie toegekend aan de last-touch. Alle waarde die een conversie met zich meebrengt wordt daarbij toegekend aan de laatste interactie (een klik op of een impressie van een advertentie) van de geconverteerde bezoeker. Aan alle overige interacties wordt geen waarde toegekend. In onze ogen is dit model te simpel en wijkt het te veel af van de werkelijkheid.

Er bestaat bij onze klanten al langere tijd behoefte aan meer datagedreven inzichten in alle touchpoints van de online kanalen. De tools die momenteel beschikbaar zijn, zijn vaak complex en te duur voor snelle en effectieve implementatie. Maar wij zijn van mening dat conversie-attributie modelling noodzakelijk is voor een optimale inzet van online marketing.

Ad-Tribute2

Vandaar dat wij Ad-tribute hebben ontwikkeld om betere inzichten te krijgen in de performance van alle online touchpoints en strategie├źn. Ad-tribute maakt gebruik van een algoritmisch model wat leert van de historische data. Op basis hiervan worden op user-level waardes toegekend aan alle interacties. Dit stelt ons in staat om voorspellingen te doen en what-if scenarios uit te voeren. Zo weten we op user-level welke advertentie op welk kanaal het beste effect met zich meebrengt (cross-channel sequential messaging).

Pro-actief wordt er data-gedreven geoptimaliseerd en daarnaast kan er in een simpel en overzichtelijk dashboard voorspeld worden wat een verschuiving van budget tot gevolg heeft en met welke budgetverdeling over de verschillende digitale middelen een bepaald doel behaald kan worden.

 

Ad-Tribute

 

Posted on January 26, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top