Lode Schaeffer: “Adverteerders vragen ons steeds meer grenzen te overschrijden”

Lode Schaeffer is creative director bij Indie.

Hoe verwacht je dat de advertentiemarkt zich in 2014 zal ontwikkelen?

"De Nederlandse markt zal, voorzichtig gezegd, niet groeien. Maar niet getreurd, in ruil daarvoor liggen er over de hele wereld prachtige nieuwe kansen en markten waar onze creativiteit met open armen wordt ontvangen."

Welke stappen gaat Indie in 2014 zetten?

"Door ons toe te leggen op onze kracht: met grote, multimediale ideeën hebben we 2013 nationaal nieuwe klanten gewonnen en internationaal onze eerste serieuze stappen gezet. We verwachten dat die groei in 2014 toeneemt."

Wat vragen adverteerders aan jullie dat ze eerder nog niet vroegen?

"Ze vragen ons steeds meer grenzen te overschrijden. Zowel in media als op de aardbol.  We worden gevraagd voor grote ideeën die werken in verschillende media, maar ook in meerdere landen met verschillende culturen. Ook zien we dat de vraag om creatieve samenwerking met andere partijen – activatie, design, online – steeds groter wordt. Daar is onze cultuur op gebouwd. Daar zien we toekomst."

Welke trends in media zie je?

"Er komen in zo’n enorm tempo nieuwe mediamogelijkheden bij, dat de neiging tot versnippering op de loer ligt. Ik zie dat adverteerders vaak geen keuze willen of durven maken en daardoor alles maar een béétje doen. Dat betekent verschraling van reclame in alle media."

Wat moeten adverteerders doen om succesvol te zijn in 2014? En wat moeten ze laten?

"Het beste advies voor adverteerders in deze markt is misschien wel: het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt. Natuurlijk, wat media betreft geldt: Wat vandaag is, is morgen niet meer.
Maar de basisvragen: Wat is de essentie van mijn merk? Wat is mijn kernboodschap? Voor wie? blijven dezelfde. Sterker nog: die zijn belangrijker dan ooit. De antwoorden op die vragen kunnen je helpen met het vinden en optimaal benutten van de relevante, meest effectieve media."
 
www.indie-amsterdam.com

www.twitter.com/indie_amsterdam

 

Bron: NederlandsMediaNieuws.nl

Posted on December 19, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top