IPG Mediabrands past organisatiestructuur aan

IPG Mediabrands past organisatiestructuur aan

LogoMediaBrands

IPG Mediabrands Nederland, de mediaholding van onder meer Initiative, UM en Traffic4u, voert enkele maanden na de aankoop van Traffic4u een belangrijke organisatorische verandering door.

Magna Global – de centrale inkooporganisatie van Mediabrands die voor de klanten van Initiative en UM de mediacontracten onderhandelt – wordt tevens verantwoordelijk voor alle AV-planning (AudioVisuele planning) binnen de groep. De bestaande AV-teams blijven gewoon werkzaam binnen de bureaus en klantenteams; richting onze klanten verandert er in dat opzicht niets. Maar het centraal aansturen van AV-planning door Magna Global is ingegeven om de kwaliteit van de dienstverlening op het hoogste niveau te kunnen blijven ontwikkelen en om de samenwerking tussen beide disciplines – buying en planning – beter te organiseren en managen.

IPG Mediabrands Benelux CEO Diederik Breijer zegt dat door de snelheid waarmee haar klanten en de markt zich ontwikkelen, het wenselijk is om veranderingen door te voeren in hoe Mediabrands zichzelf organiseert rondom haar klanten en hoe kennis en talent geïntegreerd aangeboden worden: “We kunnen simpelweg niet tal van fundamentele klant- en marktontwikkelingen voor lief nemen – of zelf een nieuwe service in ons portfolio opnemen – zonder structureel en continu te toetsen of de wijze waarop wij ons georganiseerd hebben nog relevant is voor onze klanten. Ik wil dat Mediabrands eigenlijk altijd in bèta is en de kracht heeft zichzelf steeds vaker opnieuw uit te kunnen vinden. Nu de overname van Traffic4u een feit is, grijpen we dit moment daarom ook aan om onszelf sterker en simpeler te organiseren. Door al onze AV-planning centraal aan te sturen via Magna Global brengen we twee disciplines samen – planning en buying – die van oudsher al onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. De collega’s blijven in gescheiden klantenteams werken, maar het doel is om de professionalisering van de discipline als geheel te versnellen, zeker in het licht van de programmatic buying ontwikkelingen waar we middenin zitten.”

Magna Global wordt geleid door Onno Seelen als Managing Director samen met Jasper van Doesselaar als Head of AV-planning en Aschwin de Bruijn als Head of Contracting.

Posted on December 1, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top