IPG Mediabrands Netherlands start eigen Out-Of-Home divisie: Rapport

 

IPG Mediabrands Netherlands, holding company van de mediabureaus Initiative, UM en BPN, is per 1 maart 2014 gestart met haar eigen Out-Of-Home (OOH) divisie: Rapport Netherlands. Rapport is een plannings- en buyingunit gespecialiseerd in OOH en digital OOH. In navolging van Amerika, Engeland en India wordt Rapport nu ook in Nederland gelanceerd.

Rapport is onderdeel van Magna Global; de centrale inkoopdivisie van Mediabrands. De planning van campagnes wordt verzorgd door de mediaplanners, nauw bijgestaan door de afdeling Marketing Sciences ten behoeve van data-modeling. Rapport Netherlands heeft in samenwerking met Marketing Sciences en Magna Global een unieke geo-marketing tool ontwikkeld genaamd Optimatch.

Optimatch maakt het mogelijk om doelgroepen, (winkel)vestigingen, verzorgingsgebieden en outdoor objecten in Google Maps weer te geven en om deze data te crossen en te filteren. Een aantal voorbeelden van de vele mogelijkheden:

·         Selectie van alle objecten binnen een straal van 1 kilometer rondom vestigingen (van bijvoorbeeld HEMA, V&D, de Bijenkorf, Rabobank, Burger King, etc.)

·         Selectie van alle outdoor-objecten in een specifiek postcode gebied

·         Selectie van postcodegebieden met een PLUS- en Albert Heijn-vestiging op loopafstand, maar waarvan de Albert Heijn zich dichterbij bevindt dan die PLUS (of omgekeerd)

·         Selectie van alle outdoor-objecten op industrieterreinen of in gemeenten met meer dan 50.000 inwoners  (of een combinatie daarvan)

Initiative is erg blij met de lancering van Rapport en de nieuwe tool Optimatch, omdat die ons in staat stellen de outdoor planning voor onze klanten naar een nog hoger niveau te tillen. We kunnen u hierdoor een nog betere service verlenen op het gebied van OOH-advisering.

 

Posted on March 19, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top