Interview: Carlo de Boer, managing director 100% NL

100% NL is het jongste en snelst groeiende radiostation van Nederland. Sinds 8 juli 2006 is het station landelijk te beluisteren op FM  en zag tussen september 2011 en september 2012 het marktaandeel stijgen van 4,4 naar een nieuw luistercijfer record van 4,9 procent. De zender is in handen van RadioCorp B.V.  en investeert naast radio, events en online ook in print. Zo heeft RadioCorp B.V. een belang van 25% in het 100% NL Magazine, dat in 2009 werd gelanceerd. De HOI cijfers laten zien dat de totaal betaalde gerichte oplage tegen de trend in groeide van 70.000 in 2010 tot bijna 90.000 in 2012. We spreken Carlo de Boer (42),  inmiddels ruim 4 jaar managing director van 100% NL.

Dag Carlo, hoe is het met 100% NL en met jouzelf?

"Het gaat lekker. Ik heb gisteren mijn persoonlijke ren-record behaald en zie net dat onze luistercijfers de hoogste zijn van de afgelopen 6,5 jaar, dus ik zit inderdaad lekker in mijn vel, ondanks de spierpijn."

Jouw LinkedIn profiel laat zien dat je gepokt en gemazeld bent in het radiovak. Je kwam in 2008 naar 100% NL na 2,5 jaar RTL, 2 jaar Radio Noordzee Nationaal en 13 jaar Sky Radio Group. Hoe was de overstap?

"De helft van mijn leven ben ik alweer bezig met commerciële radio. Na 13 jaar Sky was ik toe aan wat nieuws. Je moet jezelf scherp houden en niet eeuwig op dezelfde stoel blijven zitten. Veel mensen begrepen mijn overstap naar het kleine 100% NL in 2008 niet, maar er is niks leukers dan ergens te werken waar niemand in gelooft en het tegendeel te bewijzen… lees verder

Posted on November 22, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top