Innovatie in tijdschriften deel 2: de NS-Business Card

 

 

Eén van de speerpunten van de Nederlandse Spoorwegen is het ondersteunen van hun Business Card; een aantrekkelijk aanbod voor het bedrijfsleven om werknemers de mogelijkheid te bieden met de trein te reizen. De mensen die binnen grote bedrijven beslissen over dit soort proposities, vormen moeilijk te bereiken doelgroep.
Aan Initiative de opdracht deze groep niet alleen te bereiken, maar ook te beraken tussen alle andere vormen van DM die op hun bureau liggen of bij de secretaresse blijven steken.

In een vorige nieuwsbrief toonden we u al de eerste Video in Magazine, een multimediale uitgave van het blad Management Scope met daarin een videopack, dat volledig geïntegreerd was in het blad om de lastig te bereiken zakelijke beslissers te imponeren en de voordelen NS-Business Card onder te aandacht te brengen. Deze unieke uitgave van Management Scope met NS-video werd verstuurd naar een geselecteerde oplage van 1.000 bestuursvoorzitters, financieel directeuren en HR-directeuren van de grootste bedrijven in Nederland

Om  de doelgroep deze voordelen zelf te laten ervaren is Initiative opnieuw een innovatieve samenwerking met Management Scope aangegaan.  Dezelfde doelgroep werd in de oktober editie aangesproken door middel van een gepersonaliseerde cover met een verwijzing naar een pagina met uitneembare (wederom gepersonaliseerde) NS-Business Card. Deze kaart roept de bestuurders op de NS-Business Card aan te vragen en deze kosteloos te gebruiken tot 31 januari 2013.  Tevens kwamen in deze uitgave  bestuurders vanuit diverse disciplines aan het woord over het succes van de NS-Business Card voor hun bedrijf.  

Follow up van deze oproep was een DM vanuit NS en Management Scope waarin meer uitleg stond over de actie en de mogelijkheden van de NS-Business Card .

Alhoewel het nog te vroeg is om de exacte resultaten in kaart te brengen, zijn de eerste signalen zeer positief en laat NS weten erg tevreden te zijn over het verloop van de aanvragen tot dusver.

Posted on December 3, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top