Initiative maakt complexe keuzes eenvoudig. Juist in 2014

https://api.ning.com/files/-K5gsOBQUINZrLq1kXWDiTVf1wMGcOZn4vtF5SyAPPsO7EZ*M6LnpuHNP3ra3k-az*UR*5SHCRpCu75eJToNENDpx5OFXtzZ/leoniekoning120.jpgTrends zoals ‘dwars denken’, ‘delen is het nieuwe hebben’ en ‘Nederland is in transitie’ komen te pas en te onpas naar boven in 2014-sessies en nieuwjaar-interviews. Mooie woorden, maar wat betekent dit in de praktijk voor een bureau als Initiative, wat doen wij nu echt anders?

Ook Initiative is ‘in transitie’. Sinds halverwege vorig jaar hebben we een nieuwe filosofie omarmd, in mooi Nederlands samengevat: Simplicity is the ultimate sophistication, ofwel Initiative maakt complexe keuzes eenvoudig. Ons nieuwe mantra is gevangen in vier woorden: Fast, Brave, Decisive en Simple (FBDS). Deze filosofie helpt ons om met nieuwe invalshoeken de complexe problemen van onze klanten op te lossen maar ook om als collega’s optimaal met elkaar samen te werken. Zo hebben we onze interne overleggen ingekort (standaard een half uur) en is er een ‘No tech day’ ingesteld, waarbij er niet intern gebeld of gemaild mag worden.

De marcom- en mediabranche heeft de afgelopen jaren steeds maar nieuwe lagen toegevoegd aan hun dienstverlening en advies: processen, analyses, tools, mensen (van AE tot CSD). Initiative heeft nu besloten onnodige lagen weg te halen en terug te gaan naar de kern. Bijvoorbeeld met een heel slim maar vereenvoudigd strategieproces, met slechts 2 basis tools in plaats van 12: Real Lives zorgt voor verrassend inzicht in consumentengedrag en Matrix is een uniek multimediaal planningstool, gebaseerd op ons eigen consumentenpanel.

Creativiteit en zeggen wat je echt denkt, op basis van gedegen analyses, is veel belangrijker geworden in het advies naar onze klanten. Klantenteams zijn verkleind, waardoor er sneller wordt geschakeld met de juiste specialisten die lef tonen en een mening hebben.

Leuk verhaal denkt u wellicht maar wat koop ik ervoor? Waarom is zo’n cultuurverandering relevant? Omdat stilstand achteruitgang is. En omdat we met deze nieuwe filosofie een nieuw, nog succesvoller Initiative aan het bouwen zijn. Het beste bewijs hiervoor is het werk dat we doen voor onze klanten: steeds vaker werken we complete creatieve concepten en activatieprojecten uit, van idee tot creatie. Maar het uit zich ook in het soort mensen dat we hebben aangenomen: creatieve geesten met lef, met ervaring als marketeer, creative director of content specialist. En daarmee hebben we recent mooie nieuwe klanten gewonnen, zoals de Hartstichting. We zitten in de lift en ik weet dat we ook dit jaar zullen blijven groeien en de positieve buzz verder zullen uitbreiden.

Daag ons uit om het te laten zien!

 

Léonie Koning

Managing Director Initiative

 

Posted on January 31, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top