Igor Milder – Talpa Connect: “De strategische adverteerder is niet meer gebaat bij alleen maar zijn naam in beeld krijgen”

SBS Broadcasting brengt vanaf de start van 2014 Utopia, een nieuw reality-programma dat alom wordt gezien als de langverwachte opvolger van Big Brother. Het is een Talpaproductie. Wij spreken met Igor Milder, directeur van Talpa Connect.

Wat is Talpa Connect?

“Talpa Connect is de digitale divisie van Talpa die als een nieuw bedrijf is opgezet binnen de Talpa organisatie. Talpa Connect moet ervoor zorgen dat we met de content die we maken verbindingen leggen naar onze kijkers. Talpa Connect is niet gebouwd als een vijfde divisie maar gemodelleerd naar het televisiebedrijf, met de afdelingen content, productie, commercie en internationaal.”

Hoe leg je de verbindingen naar de kijker?

“De televisieprogramma’s die wij maken, moeten meer doen met mensen dan het uurtje dat ze naar televisie kijken. Neem The Voice of Holland. Dat programma trekt een miljoenenpubliek op televisie maar op internet is het bereik nog veel groter. Daar doen mensen weer andere dingen dan ze doen als ze televisie kijken, zoals liedjes kopen. Dat is interessant voor het verdienmodel. Bijkomend voordeel van het leggen van de verbindingen is dat je de dialoog met de kijker kunt aangaan, vragen wat deze ervan vindt…

lees verder

Posted on December 2, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top