‘Gouwe Ouwe’ in media: Libelle

Libelles

‘Gouwe Ouwe’ in media: Libelle

In onze komende nieuwsbrieven zetten we steeds een gouwe ouwe in het zonnetje. Een tijdschrift, programma of mediumtype dat zich met succes staande heeft gehouden in de steeds digitaler wordende wereld. Want met alle innovaties die het medianieuws domineren, vergeten we wel eens de ‘pareltjes’ van vroeger die nog steeds ijzersterk in de markt staan.

Deze keer: Libelle, de Grande Dame onder de damesbladen, vierde vorig jaar haar 80-jarig jubileum. Het tijdschrift begon in 1934 met een oplage van 30.000 exemplaren en is nu met een wekelijkse oplage van zo’n 350.000 exemplaren en zo’n 1,9 miljoen lezers vlaggenschip en verdiener bij Sanoma.

Vandaag de dag is Libelle veel meer dan alleen een tijdschrift. Door de jaren heen heeft de titel zich ontwikkeld tot een sterk multimediaal merk met o.a. specials, de website Libelle.nl, het evenement Libelle Zomerweek, line & brand extensions, de Libelle Academy  en de conceptstore Libelle Beachcafé. Daarnaast komt er eind september een heel nieuw event: Libelle Outdoor, met als thema Blues & Beef. Met veel muziek, maar ook nieuwe dingen zien, workshoppen, proberen en proeven.

Het hart van Libelle is en blijft het magazine. Daar komt alle content samen en de Libelle Zomerweek is de afgelopen jaren de plek geweest waar de Libelle lezeréssen samen komen. Momenteel (18 t/m 25 mei) vindt op het Almeerderstrand alweer de 19e editie plaats met als thema ‘Fiesta del Sol’.

 

Zomerweek

Helaas heeft de ‘Sol’ zich de afgelopen dagen maar weinig laten zien, maar het mag duidelijk zijn, er is veel meer mogelijk dan alleen ‘gewoon’ adverteren. Natuurlijk levert Libelle nog altijd substantieel bereik onder Nederlandse vrouwen, maar ook op gebied van branded content is deze Grande Dame helemaal van deze tijd. Je zou niet zeggen dat ze al 80 is.

Posted on May 20, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top