Friso Hessing en Phileas Fox over Adfactor

 

Adfactor won onlangs voor het tweede jaar op rij een AMMA voor Exploitant van het Jaar. We spreken oprichters Friso Hessing en Phileas Fox.

 

Nu NRC Media met haar vertrek uit Rotterdam zo ongeveer het doodvonnis van media in Zuid-Holland heeft voltrokken, is het Amsterdam meer mediahoofdstad dan ooit. Adfactor wint nu voor het tweede jaar de AMMA voor Exploitant van het Jaar. En heel hardnekkig vanuit Den Haag… Gefeliciteerd en vertel!

"Bedankt! Wij opereren vanuit Den Haag en dat bevalt uitstekend. Wij zien dat Amsterdam mediahoofdstad is en wij profiteren daarvan doordat al onze klanten gecentraliseerd zijn. Wij kunnen er ook (letterlijk) afstand van nemen. Een van de voordelen die wij hebben is een al jarenlange vaste club met collega’s die wonen en werken in Den Haag."

 

Wat doet Adfactor?

"Adfactor is exploitant van native advertising en gespecialiseerd in sponsored stories. Doel van ons werk is het merk van de adverteerder zo succesvol mogelijk te activeren in de online belevingswereld van de doelgroep. Dit doen we door het maken van online advertisingplannen en te zorgen voor een excellente uitvoering hiervan, waarbij we alle denkbare middelen en uitingsvormen produceren en leveren. Ons portfolio is divers en wordt gekenmerkt door een exclusieve samenwerking met de grootste blogs en communities in Nederland. Al vijf jaar op rij vinden mediaplanners ons de beste internetexploitant van Nederland. Ook wonnen we een AMMA award voor Exploitant van het Jaar 2012 en 2013."

 

Hoe onderscheidt Adfactor zich van andere digitale exploitanten?

"Adfactor focust zich al sinds de oprichting in 2005 op maatwerk. Samenwerkingen en advertentiemogelijkheden die kloppen. Effectief adverteren vraagt om samenwerking met de partij die zijn bezoekers van nature aanvoelt: de blogger, site-owner of redactie. Wij beschikken over een enorm netwerk van deze content creators en betrekken ze ook in het doorvertalen en plaatsen van campagnes. Daardoor spreek je bezoekers aan zoals ze dat verwachten en waar ze voor komen."

 

Wat signaleren jullie als interessante trends voor adverteerders in digitale media?

"Native advertising, de nieuwe term voor online advertising die content gedreven is en beter bij de website past;  Toenemende vraag naar content bij adverteerders, vanwege hun groeiende owned en social kanalen; Verschuiving van premium display advertising budgetten naar automated / RTB omgevingen."

 

Hoe kijken jullie naar de tweede helft van 2013 voor de markt en jullie eigen bedrijf?

"Wij verwachten dit jaar nog minimaal 3 contentplatformen voor adverteerders neer te kunnen zetten en qua omzet een stijgende lijn ten opzichte van de eerste helft van 2013."

 

Wat is het laatste nieuws?

"Onze samenwerking met Upcoming.nl en Prankster.nl. Hiermee zijn we in één klap de speler geworden voor native advertising in de vorm van listicles – populaire lijstjes."

www.adfactor.nl

www.adfactor.nl/blog

 

Posted on July 2, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top