[Forum] Wat bieden televisie-exploitanten het komend seizoen aan adverteerders?

[Forum] Wat bieden televisie-exploitanten het komend seizoen aan adverteerders?

Iedere maand legt Initiative een aantal bepalende spelers in de media een vraag voor. De vraag deze keer: Wat bieden televisie-exploitanten het komend seizoen aan adverteerders? En naar welke televisieprogramma’s mogen adverteerders extra uitkijken?

 

PeterMulder-SBSPeter Mulder – SBS Broadcasting: “Het is een drukke boel bij SBS. Naast de programma’s die in deze periode worden gelanceerd, zijn we volop in gesprek met de bureaus en adverteerders om de plannen voor de rest van het jaar in te vullen. We volgen daarbij het pad dat we aan het begin van het jaar hebben bepaald en daarin is het belangrijkste dat wij voldoen aan de verwachtingen en onze groei en ontwikkeling doorzetten. Verder zijn we de samenwerking met Sanoma met rappe schreden aan het intensiveren. Daarin sluiten we nu al veel samenwerkingen met adverteerders, maar dat gaat in de komende periode een “gecontroleerde” vlucht nemen. Hier profiteert de adverteerder van met slimmere en betere cross mediale oplossingen.

Ook op het gebied van programma’s is er heel veel te melden. We denken een paar mooie diamantjes te kunnen toevoegen aan onze programmering. Naast de inmiddels vertrouwde hits als Celblok H, Dokter Tinus en het tweede seizoen van Under The Dome, zijn we op SBS6 afgelopen zaterdag gestart met Beat it, waarin het unieke duo Gerard Joling en Jan Smit de zangcompetitie met elkaar aangaat. Beat it wordt gepresenteerd door Kim-Lian van der Meij en staat garant voor lachen en veel spektakel. Na Beat it kan de kijker meteen doorkijken naar Surprise Suprise, waarin onze Do samen met Henny Huisman en Airen Mylene Nederlanders de verrassing van hun leven bezorgt. Verder op de zondag natuurlijk Red mijn Vakantie en Bonje met de Buren. Tja, ik kan nog wel even doorgaan. We hebben denk ik een mooie mix gevonden van vaste peilers en verfrissende nieuwe programma’s.

Bij Veronica zetten wij de mooie reeks van de afgelopen periode voort met de bekende vaste pijlers in de vooravond zoals Still Standing en The Big Bang Theory. Verder spectaculaire nieuwe Nederlandse reisprogramma’s en heel veel vette films, helemaal tijdens de November Première maand. Op Net5 voeren het echte leven, authenticiteit en emoties het komende seizoen de boventoon. De programmering bestaat uit veel Nederlands product met bewezen formats als Grenzeloos Verliefd en Buitenlandse Bruiloft, veelbelovende nieuwe programma’s als Het Kinderziekenhuis en als hoogtepunt een sociaal experiment in Het geheim van een goed huwelijk – waarbij gekeken wordt of de wetenschap een betere matchmaker is dan je hart.”

 

ArianBuurman-SterArian Buurman – Ster: “Na een prachtig eerste halfjaar met Olympische Spelen en het WK voetbal, zetten we bij Ster nu vol in op het nieuwe seizoen van de NPO. En dat nieuwe seizoen mag er zijn. Met, naast de vele vaste successen, ook een breed scala aan nieuwe programma’s. Denk bijvoorbeeld aan ‘Wij Zitten Vast’ met Sophie Hilbrand waarin Sophie jongeren in de gevangenis bezoekt. Of de nieuwe natuurserie ‘Hidden Kingdoms’ en het originele format van College Tour. Heel Holland Bakt komt terug, net als de succesvolle dramaserie Bloedverwanten die vanaf 27 oktober te zien is op NPO 1.

Uiteraard blijven nieuws en achtergronden en de kinderprogramma’s bij NPO Zapp parels in de programmering van de NPO. Met recht is er voor ieder wat wils, zoals je van de publieke omroep mag verwachten. Persoonlijk kijk ik erg uit naar de nieuwe dramaserie Hollands Hoop (van de makers van Penoza en Overspel), de documentaireserie Dwars door Afrika en – zoals velen met mij – naar talkshow PAUW. En laat ik vooral niet vergeten het vele voetbal te noemen dat dit seizoen te zien is bij de publieke omroep: de EK-kwalificatiewedstrijden van Oranje, de samenvattingen van de Eredivisie én de Champions League! Kortom, de publieke omroep biedt weer een prachtig nieuw seizoen waarbij adverteerders door de diverse programmering opnieuw iedere doelgroep kunnen bereiken.”

 

AllardRuyl-BrandDeli-180

Allard Ruyl – BrandDeli: “BrandDeli zal vol energie en ambitie doorgaan met de ingeslagen koers sinds de lancering eind 2013: het optimaal samenwerken met de mediabureaus en adverteerders op het gebied van spot, online en non-spot, waarbij de doelstellingen van adverteerders centraal staan. Per samenwerking zullen 1 of meer van onze 12 sterke merken in de juiste combinatie worden ingezet om maximaal bij te dragen aan het succes van de campagne. Na de succesvolle introductie van de nieuwe BrandDeli billboard-pakketten in de zomer van 2014, zullen in 2015 nieuwe spot-, online- en non-spot producten worden gelanceerd, waarbij de schaalgrootte van BrandDeli ten volle wordt benut.

Een kleine greep uit het omvangrijke programma-aanbod van de BrandDeli-zenders: de baanbrekende en doodenge spelshow Release the Hounds op FOX en een grote hoeveelheid lokale producties op 24Kitchen met integratiemogelijkheden voor adverteerders. Er komt een 2e seizoen Popoz, de lokale property van Comedy Central. Discovery Channel is ijzersterk uit het Sportjaar 2014 (OS en WK) gekomen voor een recordjaar in kijkcijfers in 2015, TLC verdiept en verbreedt de horizon met meer Nederlandse formats en hoogkwalitatieve fictie zoals Devious Maids van de makers van Desperate Housewives. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, er komt veel hele mooie content aan.”

 

PaulCarpentier-Disneymedia-180Paul Carpentier – Disneymedia+: “Per 1 juli zijn Disney Channel, Disney XD en Disney Junior ook te zien bij KPN, waardoor Disney 1,4 miljoen extra huishoudens bereikt. Dit is al meteen terug te zien in de resultaten, we doen het qua marktaandeel 40% beter ten opzichte van juni. Deze zomer heeft Disney Channel ook een  refresh gekregen. Dit houdt in dat we een nieuw logo en nieuwe look & feel op het kanaal hebben. Verder worden we door een nieuwe en bredere programmering, van een 60% meisjes/40% jongens zender, een meer gender neutral zender. Met het nieuwe logo en de nieuwe programmering richten we ons niet alleen op kids, maar de héle familie. Daarnaast bieden we sinds juli een bilingual feed aan. Dat houdt in dat kijkers de series ook in de originele taal kunnen kijken, met Nederlandse ondertiteling. En per 1 september zijn er op www.disneychannel.nl steeds meer volledige afleveringen van Disney Channel series te zien wat extra pre-rolling mogelijkheden met zich brengt.

Dat is seizoen 2 van Violetta, onze hitserie op Disney Channel en Star Wars Rebels, dat vanaf 3 oktober op Disney XD te zien. Violetta gaat over een getalenteerde tiener die met haar vader terugkeert naar haar geboortestad Buenos Aires. De serie, die oorspronkelijk uit Argentinie komt, richt zich op meisjes 9-14 jaar en families. Het is een echte Disney serie met veel dans, vriendschap, liefde en muziek. De serie wordt inmiddels door 38 miljoen kijkers wereldwijd bekeken en is in Nederland dé #1 serie op Disney Channel bij kids 6-12 en meisjes 9-14. Deel 2 van seizoen 2 is vanaf 15 september dagelijks om 19.00 uur te zien op Disney Channel.  Star Wars Rebels is een compleet nieuwe serie en vervolgt de epische traditie van de legendarische Star Wars-saga met gloednieuwe, spannende avonturen vol actie. De serie speelt zich af tussen Episode 3 en 4, na het ontstaan van ‘the Empire’ en de opkomst van Darth Vader, maar vóór de formatie van de Rebel Alliance. Hierdoor zullen er bekende Star Wars elementen terugkomen in de serie, die herkenbaar zijn voor ouders en straks ook voor een hele nieuwe generatie kids. En de serie is natuurlijk een hele mooie opwarmer voor de Star Wars 7 film die december 2015 uitkomt.”

 

Posted on August 31, 2014 in Blog

Share the Story

Back to Top