Erik Kessels: “De advertentiemarkt zit in een schizofrene fase”

Erik Kessels is medeoprichter en creatief directeur van het Amsterdamse communicatiebureau KesselsKramer.

Hoe verwacht je dat de advertentiemarkt zich in 2014 zal ontwikkelen?

"De advertentiemarkt zit in een schizofrene fase. Er is veel onrust, onzekerheid en weinig kennis wat de beste manier is voor een bedrijf om te adverteren. Ik denk dat dit langzaam tot rust zal komen en de verschillende media meer z’n plek zullen vinden."

Welke stappen gaat KesselsKramer in 2014 zetten?

"Naast een vestiging in Londen, hebben we ook sinds kort een kantoor in Los Angeles. Het heeft tijd nodig om dit allemaal goed samen te laten werken als één bedrijf. Verder zijn we hard aan het werken voor opdrachtgevers voor 2014, je bent immers zo goed als je laatste werk."

Wat vragen adverteerders aan jullie dat ze eerder nog niet vroegen?

"Meer en meer zien we dat adverteerders ons al in een vroeg stadium bij een merk of het ontstaan van een merk betrekken. Dit is een goeie ontwikkeling omdat we hierdoor samen aan de dna van een merk kunnen werken. Het is belangrijk dat de waarden van een merk ook van binnenuit kloppen."

Welke trends in media zie je?

"Misschien een trend, maar hopelijk één die lang blijft is die van transmediale campagnevoering. Één centraal idee dat vervolgens in allerlei media en op veel verschillende mediadragers wordt vertaald. Op deze manier sluiten de totaal verschillende media op elkaar aan en word een sterk basisidee nog sterker."

Wat moeten adverteerders doen om succesvol te zijn in 2014? En wat moeten ze laten?

"De afgelopen jaren zie je vooral stilstand in de marketingbranche. Vooral aangestuurd door angst en onzekerheid in de toekomst. Om succesvol te zijn en weer opnieuw te innoveren is het nodig om risico’s te nemen en fouten te durven maken. Dit zijn drijfveren om te vernieuwen."

www.kesselskramer.com

 

Bron: NederlandsMediaNieuws.nl

Posted on December 19, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top