De slow start van FOX

FOX International Channels Benelux (FICB) heeft de nieuwe zender FOX een soft launch gegeven sinds 19 augustus, bewust of niet. Iets té soft waarschijnlijk voor velen in onze markt, want ze spelen nog geen enkele rol van betekenis.

Slechts de helft van alle Nederlanders heeft in de afgelopen twee maanden minimaal één minuut aaneengesloten naar de televisiezender FOX gekeken, waarvan er in de afgelopen maand maar zo’n 10% bijgekomen is.

De zender is nu selectief op jongeren (13-34 jaar), mannen en sociale klasse C. Jongeren (Simpsons), mannen (sportjournaals) zijn te verklaren, met sociale klasse C is dat lastiger.

Blijkbaar vinden ze op FOX headquarters naast de Amsterdam Arena dat het nu eindelijk tijd wordt om ten strijde te gaan en wapens in te zetten.

Uit eigen stal komt de Eredivisie: De topper Fc Twente-Ajax zal live op het open doch digitale FOX worden uitgezonden (19 oktober). Normaliter achter de decoder, maar nu eenmalig ervoor. Uiteraard hoopt men, dat ‘trial’ wordt gerealiseerd om nieuwe kijkers te kunnen confronteren met diverse programmapromo’s van hun reguliere programmering.

De ‘diehard’ voetbalkijkers pak je hier natuurlijk niet mee. Die hebben reeds een abonnement op de betaalvarianten van FOX Sports en kijken de wedstrijd als vertrouwd daar.  Het restant aan ‘zuinige’ voetbalfans pak je waarschijnlijk wel, mits je hen tijdig kunt bereiken om het helder en duidelijk kenbaar te maken.

Velen zien namelijk door al die verschillende FOX-en geen onderscheid meer…

Posted on October 17, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top