CS Amsterdam: digitale buitenreclame

Video wall

CS Amsterdam: digitale buitenreclame met internationale allure

Amsterdam Centraal is dé ontmoetingsplek en verbinding voor wekelijks meer dan 1,2 miljoen passanten tussen ’t IJ, centrum, busplatform en metro. Met de komst van de IJhal en IJpassage heeft NS Stations gezorgd voor een aantrekkelijke uitbreiding van reizigersfaciliteiten, winkels en horecagelegenheden. Het aanbod sluit aan op de wens van de reizigers en passanten die wat meer tijd op het station te besteden hebben, o.a. internationale toeristen en dagjesmensen.

 

Voorzien van premium winkels en horecagelegenheden met uitzicht op ‘t IJ is dit vernieuwde station dé locatie voor Digitale Out of Home objecten. Het is een plek met internationale allure waar je heel veel mensen op een unieke, relevante en impactvolle manier kan bereiken (full motion).

 

Ngage Media exploiteert hier 4 grote digitale schermen onder de naam “The Flow”. Aan de centrumzijde van het station hangt een 39m2 LED banner, aan de IJhal zijde is een 48m2 LED scherm geplaatst en in de verbindingstunnel hangen twee 32m2 LED schermen. De programmering van de schermen bestaat uit iconische beelden van Amsterdam, afgewisseld met advertising in een loop van 3 minuten.

 

Naast deze 4 digitale schermen worden er in de IJhal ook 11 digitale schermen (formaat 70 inch) geëxploiteerd door Exterion Media waarop video’s van 6 seconden synchroon getoond worden in een loop van 30 seconden (maximaal 5 adverteerders dus per loop).

 

Digitale buitenreclame speelt een steeds belangrijker rol in de Out of Home mediamix. De groei hangt echter voor een belangrijk deel af van de toename van het aantal locaties waar digitale schermen komen te hangen. En daar schort het eerlijk gezegd nog wel aan. Er is nog geen goed landelijk dekkend netwerk van digitale vlakken. Maar met initiatieven zoals op Amsterdam CS wordt wel een grote stap voorwaarts gezet. Vooral omdat de grote schermen ons uitdagen na te denken over een alternatieve invulling van buitenreclame die past bij het digitale en interactieve karakter van de vlakken. Met de ervaring die we daarin opdoen kunnen in de toekomst grotere digitale netwerken, die zéker gaan komen, op een effectievere manier inrichten.

Posted on September 24, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top