[Case] Verstegen: er zit veel verhaal in zo’n potje

verstegen

[Case] Verstegen: er zit veel verhaal in zo’n potje

Het eetgedrag van de Nederlander is aan het veranderen. We zijn gegaan van potjes en kant-en-klaar mixen naar eigen recepten, goede producten en exotische kruiden en specerijen. Die laatste hebben we in Nederland al 130 jaar dankzij Verstegen. Voor consumenten is daarbij de herkomst, verantwoord ondernemerschap en niet te vergeten het verhaal achter het product cruciaal.

Initiative Tomorrow heeft daarom het webformat Spice Trail – by Verstegen ontwikkeld. In deze 5-delige webserie gaat de bekende foodblogger Francesca van ‘Francesca Kookt’ op zoek naar de oorsprong, mythes en geschiedenis van verschillende specerijen (melanges) zoals Ras el Hanout, Zwarte Peper en Nootmuskaat. Een waar cultureel en culinair avontuur om te laten zien met welke zorg de kruiden en specerijen van Verstegen worden gemaakt.

Sabrina van Dam, Marketing Manager Verstegen: “Sinds 1886 reizen we bij Verstegen de wereld over voor de allerbeste kruiden en specerijen. Wij willen de keten van plant tot potje – of zakje – zo transparant mogelijk maken, zodat wij weten wat wij kopen en verkopen, maar zodat ook u weet wat u eet. Die verhalen verzinnen we niet, die kunnen we gewoon laten zien en daar zijn we heel trots op!”

Joey Hullegie, Creative Director Initiative Tomorrow: “Er zit veel verhaal in zo’n potje.”

Francesca van Berk, Foodblogger: “Specerijen zijn altijd al een van de belangrijkste ingrediënten in mijn keuken geweest. Ik dacht dat ik er veel van wist, maar door onze waanzinnige reizen bleek dat nog maar het topje van de ijsberg te zijn. Neem bijvoorbeeld de zwarte peper-korrel, die zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn“

Op de foodblog Francesca Kookt en het YouTube kanaal van Verstegen zijn 5 weken lang, wekelijks een nieuwe aflevering te zien van Spice Trail.
 

Posted on October 26, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top