Case van de maand – NS Hispeed ‘deel je idee en win een coupé!’

 

Dat de trein een sociaal vervoermiddel is, dat wisten we al. Wat we nog niet wisten: als het op ideeën aankomt over wat je kunt doen in de trein, zijn Nederlanders onbaatzuchtiger en creatiever dan je misschien zou denken.

Afgelopen december en januari riep NS Hispeed mensen op om de reden te delen waarom juist zij een coupé zouden willen winnen, voor henzelf en maximaal 30 vrienden. De in bijzonder weinig tijd opgezette online activatie werd ontwikkeld en gecoördineerd door Initiative, als aanvulling op de toen lopende merkcampagne ‘stap in en je bent er’. Daarmee bewijst NS Hispeed op sympathieke wijze dat de trein het vervoermiddel is waarin je maximaal ontspant.

Op eigen (sociale) kracht, met slechts ondersteuning van een minimale inzet van Facebook advertising, heeft de campagne de verwachting meer dan drie maal overtroffen!

Deelnemers konden op de speciale actiepagina een inzending motiveren met foto’s, video en tekst. Elke inzender kreeg de mogelijkheid om zeer makkelijk binnen elk sociaal netwerk (Facebook, Linkedin, Hyves, Twitter) zo veel mogelijk mensen te mobiliseren om stemmen te vergaren.

De actie verblufte niet alleen in het aantal deelnemers, ook de kwaliteit van de inzendingen was bijzonder hoog. Een leraar die met een klas naar Parijs wilde om Franse les te geven; als Sherlock Holmes naar Londen; al sportend naar Nice of film kijkend naar Praag. Wat nog het meeste opviel was de mate waarin inzenders geven om hun omgeving en vooral andere mensen een uitje gunnen.

Zo wordt reizen met NS Hispeed niet alleen ontspannen, maar ook heel sociaal!

 

Posted on May 23, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top