Case van de Maand: Hoe maken we Hertz hip & happening?

Autoverhuurbedrijven hebben niet echt een uitgesproken positionering. De keuze voor de één of de ander is voornamelijk gebaseerd op prijs. Dat gold ook voor Hertz in de UK. Sterker nog: Hertz stond daar bekend als een ingeslapen en te dure partij. Onze Initiative-collega’s in Groot-Brittannië stonden voor de uitdaging om het imago van Hertz om te buigen en  daarmee een nieuwe jongere doelgroep aan te spreken.

Het inzicht, waar zij de campagne op hebben ingestoken, was dat het huren van een auto misschien saai is, maar het autorijden natuurlijk niet. Vandaar dat gezocht werd naar een manier om de opwinding van het autorijden te koppelen aan Hertz.

De oplossing waarmee Initiative UK kwam was een partnership met het bekende Top Gear. De mysterieuze testrijder “the Stig” werd ingezet als ambassadeur om een totaal nieuwe en avontuurlijke lading te geven aan autohuur en Hertz.

Het partnership met Top Gear bood de mogelijkheid om de doelgroep échte ervaringen te laten beleven en te laten delen. Zo werd er een speciale dag georganiseerd waarop mensen onder leiding van The Stig hun rijvaardigheid konden verbeteren. Natuurlijk stond er een camerateam van de BBC klaar om de beelden te maken en mensen de mogelijkheid te bieden hun trainingsritten te laten delen met hun vrienden via sociale media.

De ondersteuning die het platform moest aanjagen was volledig digitaal: Video on Demand, Spotify, Display en diverse content partnerships. Dit resulteerde uiteindelijk in meer dan 200.000 leden van de speciale online hub (die gemiddeld langer dan 2 minuten bleven), een miljoen views van de video en een stijging van 110 naar bijna 20.000 Facebookfans.

Daarnaast gaf een derde van de doelgroep aan dat de Top Gear-activatie er voor had gezorgd dat ze Hertz nu als cool merk zien. 44% van de doelgroep liet weten Hertz aan te raden bij vrienden en familie, terwijl dat vóór de campagne 26% was.

De case laat goed zien dat het juiste insight en een goede mediapartner een merk een fantastische impuls kunnen geven.

www.hertz.nl

Posted on February 22, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top