Case van de maand – Carlsberg: Doe mij een viral!

Een viral; wie wil dat nou niet? Een opzienbarende video die het internet overvliegt en er voor zorgt dat je merk in alle uithoeken van de wereld wordt gezien? En dat zonder mediabudget!

 

“Doe mij zo’n viral, want dat is zo lekker goedkoop” is dus een veelgehoord verzoek, maar het slechts weinigen gegeven dat ook goed uit te voeren. En goedkoop is het ook lang niet altijd.

 

Een voorbeeld van een merk, waarbij dat wel lukt is Carlsberg; het Deense biermerk. Zij scoorden al eerder met een viral waarin een stelletje een bioscoopzaal binnenloopt om een leuke romantische komedie te zien. Eenmaal binnen zien ze dat de hele zaal is gevuld met de leden van een motorbende; alleen in het midden van de zaal zijn nog precies twee stoelen vrij. Een paar stelletjes maakt rechtsomkeert, maar er zijn ook dappere lieden die zich langs de bikers wurmen en op de lege stoelen gaan zitten. Díe mensen worden vervolgens beloond met een oorverdovend applaus, een biertje en eeuwige roem. Deze film is op Youtube inmiddels 12.500.000 keer bekeken.

 

Het gegeven van ‘je angsten overwinnen’ sloeg blijkbaar aan, want hun nieuwe campagne heet “Stand Up For a Friend”. Natuurlijk is daar een TV-commercial voor gemaakt, maar er is ook weer een viral ontwikkeld met echte mensen. Het gegeven: stel je beste vriend belt je midden in de nacht en vraagt om je hulp. Hoe ver ga je dan?

Het levert weer een fantastische film op, maar goedkoop is ie niet…

 

Kijkt u zelf maar!

 

 

 

 

Posted on April 5, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top