Case van de Maand: Breng de nieuwe theeperstechnologie van Lipton tot leven

Onze collega’s in Rusland stonden voor deze, haast onmogelijke taak. Voor de gemiddelde consument is het theeperstechnologieproces een prachtig Wordfeud-woord, maar zeker geen spannend en interessant onderwerp om je inhoudelijk mee bezig te houden. Terwijl dit nou juist wel het belangrijkste onderscheid is van Lipton ten opzichte van de vooral lokale concurrentie.

In de internationale campagne, vertaald naar televisiespotjes en posters, figureerde Pierce Brosnan als merkambassadeur. In overleg met klant kwam Initiative tot de conclusie dat een traditioneel ingestoken campagne met 007 als de Lipton-woordvoerder geen geschikte manier was om de merkboodschap effectief over de bühne te brengen.


Initiative Rusland heeft daarom een andere aanpak bedacht, namelijk via social gaming. Russen zijn een van de meest actieve volken op gebied van social media, met ‘fun en entertainment’ als belangrijkste bezigheid. Zij zijn daarnaast zeer actief op gebied van social gaming. Het gaat hierbij vooral om vrouwen, de belangrijkste doelgroep voor Lipton. Vandaar dat gekozen is voor een applicatie binnen het meest favoriete spel in Rusland, Farmville. Deze is geschikt gemaakt om te gebruiken binnen de drie belangrijkste sociale netwerken in Rusland.

Posted on April 17, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top