[Case] For Jon, Love, Arby’s

Jon Stewart 1 & 2

[Case] For Jon, Love, Arby’s

Onze Initiative-collega’s in de VS begeleidden een wel heel bijzondere campagne voor hun klant Arby’s.

De kans is heel groot dat u nog nooit heeft gehoord van Arby’s, een Fast Food-keten in Amerika. Met een share of voice van 3% temidden van o.a. McDonald’s en Burger King, zijn ze ook in Amerika relatief onbekend. Maar niet bij Jon Stewart, komiek en talkshow-presentator van de Daily Show op Comedy Central.

Gedurende vijf jaar grapte en grolde hij over het eten bij Arby’s en dan vooral over hoe slecht het was. Maar in plaats van er tegen te vechten, besloot Arby’s er sportief in mee te gaan. Het afscheid van Jon Stewart als presentator was daarvoor het perfecte moment.

Toen hij weer eens een grap maakte over Arby’s, besloten ze de hele programmacrew van meer dan 100 mensen een gratis lunch te sturen. Daarnaast verzamelden ze samen met Comedy Central de beste beledigingen van de afgelopen jaren en maakten daar een commercial van 60” van, die de avond vóór de laatste uitzending van Jon Stewart in de commercial breaks werd uitgezonden. De commercial werd daarnaast aangejaagd via een homepage takeover op de Daily Show website.
In een tweede speciaal gemaakte commercial werd een uniek broodje geïntroduceerd ter ere van Jon: de ‘Daily Deli’. Ook bood Arby’s hem een baan aan nu hij zou vertrekken bij de Daily Show.

En de resultaten? 15% hogere sales dan het jaar ervoor, top trending topic op Facebook en meer dan 1 miljoen Youtube video views binnen 48 uur.
If you can’t beat them, join hem!

 

Posted on July 11, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top