Buitenreclame plannen tot op straatniveau

OptimatchBuitenreclame plannen tot op straatniveau

Sommigen zeggen dat buitenreclame straks het enige overgebleven massamedium zal zijn. En alhoewel het potentiële bereik van buitenreclame inderdaad ‘iedereen in Nederland’ is, betekent dat niet dat we bij Initiative de campagnes zo inrichten. Er zijn legio mogelijkheden om zeer specifiek op doelgroepen te segmenteren; zéker met de door ons ontwikkelde tool OptiMatch!

 

OptiMatch biedt inzicht in alle Out of Home-objecten die in Nederland staan en daar kunnen we verschillende analyses op uitvoeren. Zo kunnen we precies de objecten in beeld brengen die een match hebben met:

  • Specifieke gebieden (zoals business-to-business, vinexwijken)
  • Doelgroepen op basis van geografische criteria
  • Verplaatsingsgedrag
  • Databestanden van onze klanten

 

Zeker deze laatste optie biedt veel mogelijkheden om heel specifiek te kunnen plannen. Zo kunnen we de vlakken zeer nauwkeurig rond winkellocaties inzetten of afstemmen op het verspreidingsgebied van folders. Dit alles kan heel makkelijk visueel in kaart worden gebracht, omdat alle buitenreclame-objecten tot op ‘Google Street’-niveau in de tool kunnen worden weergegeven.

 

Google maps + streetview

 

Op basis van de gestelde doelen en de output vanuit OptiMatch wordt er een Out of Home-plan opgesteld. Zo hebben we onlangs voor één van onze klanten een buitenreclame-campagne opgezet die precies in hetzelfde gebied te zien was als waarin hun folders werden verspreid; gewoon door het folderverspreidingsplan te matchen aan specifieke outdoor-vlakken.
Uiteraard maken wij hierbij ook weer een koppeling met het Buitenreclame onderzoek om het plan onderbouwd met bereik, contacten en GRP’s op de doelgroep af te geven.

 

Posted on February 8, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top