A.S. Watson kiest voor Initiative en digilogue als nieuwe mediapartners

Na een intensief pitch-traject zijn Initiative en digilogue door A.S. Watson Health & Beauty Benelux en ICI PARIS XL geselecteerd als nieuwe mediapartners in Nederland. A.S. Watson is de grootste health & beauty retailer ter wereld. Bekende winkelformules in Nederland zijn Kruidvat en Trekpleister. De samenwerking zal per 1 april van start gaan.

Initiative is, samen met  zusterbureau digilogue (mediabureau gespecialiseerd in online media), verantwoordelijk voor geïntegreerde strategie, research, consumer insight, mediaplanning & -buying voor alle offline en online media.

Petra de Vreede, marketing manager A.S. Watson Health & Beauty Benelux, over de keuze voor Initiative: “Initiative overtuigde met haar inspirerende, geïntegreerde strategische aanpak. Ook de klik met het team, in combinatie met inkoopvolume en pricing waren belangrijke criteria in de selectie. We hebben er vertrouwen in dat we met elkaar het beste uit onze media-inzet halen”.

Léonie Koning, Managing Director Initiative:“We zijn erg trots om voor deze sterke retailer-merken aan de slag te mogen! We kunnen niet wachten om de samenwerking echt op te starten om samen met A.S. Watson de ambitieuze groeidoelstellingen verder te gaan realiseren.”

Nathalie Peters, Managing Director digilogue; “De overtuiging waarmee klant heeft gekozen voor ons sterk geïntegreerde advies, belooft een mooie toekomst. Een retailer met drive en een open visie, waar wij heel graag de digitale partner van zijn”.

 

A.S. Watson

Kruidvat maakt in de Benelux samen met Trekpleister en Prijsmepper deel uit van A.S. Watson Health en Beauty Benelux. De A.S. Watson Group (ASW) behoort tot de multinationale onderneming Hutchison Whampoa uit Hongkong. Met meer dan 10.000 winkels in 33 landen is ASW ‘s-werelds grootste health & beauty retailer.

 

 

Initiative

Initiative Media is onderdeel van Mediabrands Netherlands – de media holding company voor de bureaus Initiative, digilogue, BrandConnection en Universal Media (UM), met meer dan 6500 communicatiespecialisten actief in 90 landen. Mediabrands is onderdeel van de toonaangevende The Interpublic Group of Companies (IPG), een van de grootste media-, marketing services- & communicatieconcerns ter wereld. Bij Initiative en digilogue zijn ruim 80 collega’s werkzaam voor bekende (inter)nationale merken als Burger King, Rabobank, Spa, PLUS Supermarkten, HEMA, Davitamon, NCOI-opleidingen, PME Legend, PwC PricewaterhouseCoopers, de Bijenkorf, Kruidvat en ICI PARIS XL.

Initiative is partner binnen Magna Global Netherlands, de gezamenlijke negotiations unit van de IPG bureaus Initiative, digilogue, BrandConnection, UM en diverse onafhankelijke mediabureaus.

Initiative was in 2011 genomineerd voor de AMMA Award Mediabureau van het Jaar.

Eerder ontving Initiative een AMMA media Award voor Beste Single Media Strategie, de Zilveren Esprix én de IMC European Award voor Best Integrated Marketing Communication campaign. In 2009 werd Initiative genomineerd voor de M&M Global Media Awards en voor een AMMA media Award (Beste Single Media Strategie). Initiative heeft in 2007 als eerste (en enige) Nederlandse bureau de prestigieuze M&M European Media Award gewonnen.

Tot de klantenkring van Initiative behoren o.a. HEMA, Procumulator, Spadel, Omega Pharma Nederland, Rabobank, Burger King, PLUS Supermarkten, NCOI Opleidingsgroep,NVB Nederlandse Vereniging van Banken, Kruidvat, ICI PARIS XL, Hertz, Bional, Fujitsu, Robeco, de Bijenkorf, Het Nederlandse Rode Kruis, PwC PricewaterhouseCoopers, Europese Commissie, Tiffany & Co, Russell Athletic, Patek Philippe, Ritter Sport, PME Legend, Schaap + Citroen, Computer Associates, Johan Cruyff Foundation, Siematic, Quick-Step, Sp!ts, Iberia Airlines, Rituals, Louvre Hotels, De Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters en Sappen, Weekendesk, RC2 Benelux, mkbasics.nl, Marie Jo dameslingerie, Werkspot.nl, Braziliaans Verkeersbureau, Austrian National Tourist Office, Eurostar, PANDORA en Office de Promotion du Tourisme Ardennen.

 

Magna Global Netherlands

Magna Global Netherlands, gestart 1 januari 2004, is de eerste gecombineerde inkoop en onderhandelingsunit van Nederland. Magna Global Netherlands behartigt de belangen van de IPG mediabureaus Initiative, digilogue, BrandConnection en UM. Daarnaast hebben enkele onafhankelijke mediabureaus zich bij Magna aangesloten.

Tot de klantenkring van de Magna bureaus in Nederland horen o.a. CocaCola Nederland, Procumulator, USG People, MasterCard, UPC, AS Watson, Wyeth, Bacardi, Columbus, Microsoft, Hertz, Robeco, Spadel, UPS, PLUS Supermarkten, HEMA, Burger King, Omega Pharma, Rabobank, InBev, Expert, Jumbo Supermarkten, Hyundai, Specsavers en Intertoys.

Sinds de start in 2004 is Magna uitgegroeid naar een bruto jaaromzet van € 1.140 miljoen (Bron: RECMA Report October 2011 – Overall Activity Billings Netherlands).

Magna Global Nederland maakt deel uit van de The Interpublic Group of Companies (IPG), een van de grootste media-, marketing services- & communicatieconcerns ter wereld.

 

IPG

Interpublic (IPG) is wereldwijd actief in media, advertising, interactive marketing en public relations. Bekende labels binnen IPG zijn: Initiative, BrandConnection, Magna, Lowe, UM, Draftfcb, McCann Erickson, Weber Shandwick, Deutsch, FutureBrand en Octagon.

Bij IPG werken 42.000 mensen in ruim 130 landen. IPG heeft een notering aan de DowJones (NYSE:IPG). Over 2011 realiseerde IPG een total Revenu van US$7 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd te New York City.

 

www.initiative-digilogue.nl

www.ipg.com

www.benelux.aswatson.com

Posted on April 17, 2012 in Blog

Share the Story

Back to Top