Ard Siekerman over vtwonen

Ard Siekerman over vtwonen

 

Net als andere Sanoma merken ontwikkelt vtwonen zich tot cross mediaal merk. Naast magazine, website en events is er nu ook een televisieprogramma van vtwonen bij SBS6. Wij spreken Ard Siekerman, uitgever Home Deco bij Sanoma.

Er is in 2014 bij Sanoma veel gebeurd in termen van portfolio. Hoe ziet het Home Deco bij Sanoma er nu uit?

Het Home Deco portfolio beslaat drie deelgebieden opgeknipt naar woonstijl: trend met vtwonen, landelijk authentiek met Ariadne at Home en design met Eigen Huis & Interieur. Binnen die gebieden inspireren wij de consument en we faciliteren haar in haar aankopen om haar woning op de door haar gewenste manier in te richten. Dat laatste doen we samen met onze BTB-partners, fabrikanten en (r)etailers en via ons eigen e-commerce bedrijf, SB Commerce dat onder meer vtwonen.nl runt. Zo creëren we middels heel veel touchpoints een ultieme shoppable experience voor de consument.

 Wat gaat Sanoma adverteerders binnen Home Deco bieden in 2015?

Adverteerders krijgen door onze aanpak –media, naamverbintenis via licensing, shoppable experience en ecommerce – de mogelijkheid via diverse afrekenmodellen hun doelstellingen te verwezenlijken. Of die doelstelling branding is (vtwonen op tv, print, online), een-op-een contact met de consument (Woonbeurs), leadgeneration (MyHomeShopping), merkversterking (vtwonen vloeren, servies, Ariadne at Home keuken) of directe verkoop (via vtwonen.nl waar we meer dan 25.000 woonproducten verkopen via ondermeer dropshipment en eigen voorraad), onze BTB-relatie kan op ons bouwen.

 vtwonen is nu succesvol als cross media merk. Kun je schetsen op welke platforms vtwonen zich nu manifesteert?

Uiteraard met ons magazine dat reeds 50 jaar jong is, online via vtwonen.nl –de unieke woonwebwinkel met meer dan 150 toonaangevende merken en met de inspiratie die je van vtwonen gewend bent-, op de Woonbeurs in Amsterdam, via ons nieuwe zeer succesvolle tv programma vtwonen op SBS6 (zondagavond 18.30!) en in alle woonwinkels waar vtwonen woonproducten worden verkocht.

Wat betekent dit voor de relatie met adverteerders?

Die relatie is hechter dan ooit. Omdat vtwonen in staat is om de beoogde doelstelling te realiseren via alle podia waarop ons merk actief is en omdat we een gezamenlijk belang hebben om diep in de funnel tot resultaat te komen, ofwel de consument daadwerkelijk te bedienen met de producten en diensten van onze adverteerders.

Hoe ontwikkelt de webshop van vtwonen?

Meer dan uitstekend. Sinds de lancering van vtwonen.nl (eind september 2014) is ons bezoek, time on site en omzet verdubbeld. En zie je de behoefte van de consument vertaald via clickgedrag van contentpagina’s op vtwonen.nl naar de shop.

Wat is het laatste nieuws?

vtwonen begint op SBS6 met nieuwe afleveringen vanaf 15 februari en vtwonen.nl is en wordt sterk uitgebreid met content (DoitYourself, duurzaam etc.), nieuwe merken en woonproducten.

www.vtwonen.nl

 

vrwonen

Posted on January 26, 2015 in Blog

Share the Story

Back to Top