Allard Ruyl over BrandDeli

 

Discovery Networks Benelux en Viacom International Media Networks hebben gezamenlijk de ad sales organisatie BrandDeli opgericht. Wij spreken Allard Ruyl, CEO van BrandDeli.   

 

Wat is BrandDeli? 

"BrandDeli is dé nieuwe grote speler op de Nederlandse televisiemarkt. Ons menu bestaat uit mooie, sterke merken met een ongekend hoog bereik. Maar we zijn veel meer dan dat. Wie straks bij ons binnenloopt, mag buitengewoon hoge service, vakmanschap en vooral heel veel passie en creativiteit verwachten. We zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat BrandDeli de allerbeste in de markt gaat worden. Inclusief de beste mensen, die hebben we namelijk al."

Welke zenders zijn in BrandDeli vertegenwoordigd en om welk gezamenlijk marktaandeel gaat het? 

"Op alfabetische volgorde: Comedy Central – Comedy Central Family – Discovery Channel – ID – MTV – Nickelodeon – TeenNick en TLC. Daarmee hebben we een stevig marktaandeel. In augustus en september 2013 op de doelgroep 20-34 17% en op de doelgroep 20-49 13%."

Wat is de afzonderlijke inbreng van Discovery en Viacom?

"Beide bedrijven zijn voor 50% aandeelhouder in deze nieuwe entiteit. De inbreng is een gigantische hoeveel kennis van de doelgroepen die naar al onze zenders kijken en natuurlijk de beide sales organisaties en sterkste mediamerken in Nederland. Er staan straks 67 professionals achter de counter, vakidioten die bulken van het specialisme dat ze graag met adverteerders, bureaus en mediabureaus willen delen. "

Gaan jullie dit concept internationaal uitrollen?

"Voorlopig richten wij ons volledig op NL, maar zeg nooit: nooit. "

Hoe ziet het bereik van BrandDeli eruit?

"We hebben een zeer hoog bereik in alle commerciële doelgroepen; we hebben een maandbereik van 89% op de doelgroep 20-34 jaar en 86% op de doelgroep 20-49 jaar. Wij hebben het vaak niet over kijkers maar over fans die bij ons precies krijgen wat ze zoeken. "

Gegeven het bereik van BrandDeli, welke soort adverteerders verwachten jullie aan de poort?

"Adverteerders die een alternatief zoeken voor de traditionele partijen. Adverteerders die hun doelgroep in het hart willen raken, heel gericht zonder waste. Adverteerders die opvallende en prikkelende concepten willen hebben. Adverteerders die ons zien als een partner voor een lange periode." 

De oprichting van BrandDeli lijkt niet op zich te staan, getuige de recentelijke oprichting van onder meer One Media Sales en The Media Exchange. Zie jij een trend en als ja: hoe verklaar je die?

"The Media Exchange is een automated trading platform met name op radio. Wij zijn uiteraard ook bezig met deze technologie. One Media Sales is een initiatief gericht op enkel spotverkoop op radio. In mijn ogen kun je spot en non-spot niet uitelkaar trekken. Ik zie dus geen trend, want dit zijn wezenlijk andere initiatieven."

Wat kunnen adverteerders van BrandDeli verwachten en waarvoor kunnen ze bij BrandDeli terecht? Alleen televisie, ook online, nog meer?

"Dat zijn een hoop vragen tegelijk; wij gaan de markt bedienen met een hoog serviceniveau, tegen de stroom in met een hoop creativiteit en lef. Ambitieus op alle platformen en schermen. We denken mee en doen wat we beloven."

 

 

www.branddeli.nl

Posted on October 17, 2013 in Blog

Share the Story

Back to Top