Wereldprimeur: programmatic Out of Home-campagne op basis van real time vluchtgegevens

mmd_ea_digital-screens-departure_ns_20161103-2

Wereldprimeur: programmatic Out of Home-campagne op basis van real time vluchtgegevens

 

Initiative en MMD Media hebben voor NS International de handen ineengeslagen om Programmatic Buying voor Digitale Out of Home weer een niveau hoger te brengen. Er is een volledig nieuwe manier ontwikkeld om heel specifieke boodschappen te richten op een heel specifieke doelgroep. En dat met buitenreclame. Doel van de campagne was de zakelijke reiziger in aanraking te laten komen met NS International en met de internationale trein als gunstig alternatief voor zakelijk reizen. We wilden hiervoor inspelen op vervelende momenten tijdens het reizen met het vliegtuig om te laten zien hoe het ook ánders kan. Je kunt hierbij denken aan vertragingen of oncomfortabele zitplaatsen. Door daar een positieve treinpropositie tegenover te zetten, verhogen we de overweging voor zakelijk reizen met de trein.

 

Samen met MMD Media en de nieuwe technologie van MyAdBooker was het mogelijk een koppeling van realtime vluchtgegevens (inkomende/vertrekkende vluchten) aan de digitale schermen op Eindhoven Airport te koppelen. Een wereldprimeur die het mogelijk maakt om op ieder gewenst moment de boodschap aan te passen op basis van vertragingen, specifieke timeslots en locaties op het vliegveld (horeca of gates).

 

Dean Koekebakker (Strategy Director, Initiative): “Door datastromen te combineren met location based advertising, ontstaan zóveel nieuwe kansen. Dit is nog maar het begin!”

 

 

Posted on December 7, 2016 in Blog

Share the Story

Back to Top